מכון אפיק
  • דף הבית
  • אודותינו
  • הצוות שלנו
    • מרפאות בעיסוק >
      • חנה טל
      • חגית שחרור
      • חן כרמי-לדיז'ינסקי
      • דקלה בר-און סיטון
      • נטע קפלן עשור
      • אפרת פרי
      • טלי לייפנברג
    • קלינאיות תקשורת >
      • מיכל ברמן
      • גילי וינברגר פרל
      • אלעד בני
      • לירז וינקלר
      • שי גליקמן
    • פסיכולוגיה ופסיכותרפיה >
      • רוני קרטר
      • ליאור בלום
      • אבי חכמיגרי - עו"ס
    • פיזיותרפיה נוירו-התפתחותית >
      • איילת וישניצר-פלג
  • תחומי טיפול
    • קלינאית תקשורת
    • ריפוי בעיסוק
    • פסיכולוגיה התפתחותית
    • פיזיותרפיה נוירו-התפתחותית
    • DIR
    • טיפולים קבוצתיים
    • Case Management
  • צור קשר
  • מאמרים
    • FLORE TIME
    • עוד על DIR
    • החיים בקבוצה במסגרת החינוכית
    • התערבות רגשית-חברתית בגן
    • DCD
  • הורים וילדים כותבים ויוצרים
    • הסיפור שלנו
    • גלריית תמונות
  • קישורים

עוד על מודל ה- DIR

מודל ה-DIR שפיתחו ד"ר סטנלי גרינשפאן וגב' סרינה ווידר מבוסס על סולם התפתחותי-רגשי המסמן את הדרך ההתפתחותית של הילד ואת המטרות אליהן אנו שואפים להגיע בטיפול DIR .  

 הנחות היסוד של מודל ה- DIR
בבסיס ההתפתחות היכולת לאינטגרציה סנסורית אפקטיבית (אינטגרציה בין העולם החושי-מוטורי לעולם הרגשי).
  1. חוויות של אינטראקציה יכולות להביא לשינוי של המבנה הפיזי של המוח. הלמידה היעילה ביותר מתרחשת בהקשר רגשי ואינטראקטיבי, דרך החוויה.
  2. התפתחות תקינה מחייבת מעבר הדרגתי בין השלבים וביסוס כל אחד מהם.
  3. לכל ילד פרופיל התפתחותי אישי המאפיין אותו.
  4. קשיים בוויסות חושי עלולים לגרום לקשיים  בכל אחד משלבי ההתפתחות בסולם ההתפתחותי-רגשי.
 
מטרת הטיפול במודל:
 הקמת תשתית להתפתחות בריאה , תוך מעבר וטיפוס בסולם התפתחותי-רגשי המבוסס על התפתחות תקינה.
 במקום לעבוד רק על התנהגות ותסמינים שטחיים בגישה זו, לומדים הילדים לרכוש יכולות קריטיות שהוחמצו לאורך דרכם ההתפתחותית:
יכולות כגון היכולת להתייחס לאחרים בחום והנאה ולהנות מאינטראקציה,  היכולת לתקשר באופן משמעותי  ומכוון עם הסביבה האנושית, היכולת ללמוד ולפתור בעיות, היכולת להנות ממשחק עם אחרים , היכולת לחשוב באופן סימבולי, יצירתי ולוגי גם יחד - כל אלה ועוד. 

אסטרטגיית הטיפול הבסיסית במודל     – FLOOR TIME  (קישור ל-ICDL)
 הטיפול במודל מבוסס  על טכניקת ה- FLOOR TIME. המהות של FLOOR TIME   הוא התחברות, כיבוד והתאמה אל הילד על מנת לסייע לו לשתף ולעבד - באמצעות תחושות, ג'סטות, מילים ומשחק  - את מה שמתרחש במוחו.            

ב- FLOOR TIME, שמים דגש על התאמה לפרופיל הרגשי-תחושתי של הילד תוך התכוונות למוטיבציה ולרעיונות שלו , דרך הנאה משותפת, נתינת משמעות לבחירות הילד ופיתוח הדדיות , מעגלי תקשורת, רצף ורעיונות מורכבים ועד רעיונות רגשיים וסימבוליים וחשיבה לוגית ואבסטרקטית.

Powered by Create your own unique website with customizable templates.