small_edited.png

ריפוי בעיסוק

חן חדש.jpg

חן כרמי-לדיז'ינסקי

סיימתי את לימוד בריפוי בעיסוק (BA) ב-1993 באוניברסיטה העברית בירושלים.  
לאורך השנים עבדתי במסגרות שונות של התפתחות הילד במוסדות ציבוריים ופרטיים. מאז תחילת דרכי התעניינתי בעבודה עם ילדים ותינוקות להם אתגרים התפתחותיים שונים.  אני עובדת בעיקר עם ילדים המתמודדים עם קשיים בתקשורת בין אישית וקשיים בעיבוד וויסות חושי ורגשי, ומלווה אותם בשבילי התפתחותם מגיל ינקות ועד גיל ההתבגרות בטיפולים דיאדיים, טיפולים פרטניים ובקבוצות חברתיות-רגשיות במכון אפיק.


מאז 1997 אני לומדת, מטפלת, מלמדת ומדריכה בעבודה לפי מודל ה – DIR, 
מרצה על המודל במקומות שונים  ומדריכה צוותים טיפוליים ברחבי הארץ ובמכון אפיק. 
אני חברה בצוות המוביל של ארגון DIR ישראל ואחראית על תחום ההכשרות בו.
במקביל להתמחות בתחום הריפוי בעיסוק, למדתי גם קורסים ולימודי תעודה בתחום הפסיכותרפיה (המסלול הדו שנתי של לימודי גישות פסיכו-דינאמיות בטיפול בילדים ונוער באוניברסיטת ת״א, בי"ס לפסיכותראפיה "דעת") ולימודי טיפול הורה-ילד בבי"ס שילובים.
מאז יוני 1997 אני מנהלת בשיתוף עם חנה טל וחגית שחרור את מכון “אפיק” , אותו הקמנו יחד.

אני מאמינה, כי קשר אנושי הוא המרכיב העיקרי בכל תהליך התפתחותי וטיפולי. הרצון להבין לעומק את מורכבותם של הקשיים של הילד ומשפחתו ולהיות לעזר בהתמודדות עם קשיים אלו מחייב אותי, כמטפלת, להעמיק עוד ועוד את הידע המקצועי שלי, כמו גם להיות בדיאלוג מתמשך עם ההורים ולחשוב יחד, כצוות. 


בעבודתי אני משתדלת ליצור ולקיים חיבורים בין כל אנשי הטיפול המעורבים בעבודה עם הילד ומשפחתו ובין ההורים, המטפלים והצוות החינוכי וזאת תוך הקשבה, שיתוף וקשר פתוח, חם ומקצועי . 
אני מאמינה, כי לכל ילד ולכל משפחה ישנו "סיפור" משלהם, ייחודי ורב-פנים, ואני מודה על הזכות לקחת בו חלק . 

 

קלינאי תקשורת

2מיכל.jpg

מיכל ברמן

בוגרת תואר ראשון (בהצטיינות) בחוג להפרעות בתקשורת מאוניברסיטת תל-אביב (1994), ותואר שני  M.A.בתוכנית הבינתחומית להתפתחות הילד באוניברסיטת חיפה (2014). 


במהלך שנות עבודתי מאז התואר הראשון צברתי ניסיון רב במסגרת העבודה במשרד החינוך – בעבודה עם ילדים מגיל 3 ועד גילאי בית הספר, במרכז טיפולי, גני חינוך מיוחד, כיתות קטנות ובתי ספר לחינוך מיוחד. כמו כן הייתי שותפה בפרויקט מעג"ן בתחילת דרכו במחוז ת"א, וצברתי ניסיון רב בהדרכת הורים וגננות. 


מזה 20 שנה אני חלק מצוות מכון "אפיק", כי אני מאמינה בעבודת צוות והפריה הדדית מכל תחומי הטיפול.


במהלך שנות עבודתי השתלמתי בקורסים רבים : לימודי תאוריית ההשתנות הקוגניטיבית (פרופ' פויירשטיין), קורס תיאורטי מורחב בטיפול המשפחתי, הכשרת מדריכים קליניים באוניברסיטת חיפה, השתלמויות שנתיות בעבודה עם ילדים על הרצף האוטיסטי, התערבות שפה בגישה הטבעית ('קשר'), התפתחות שפה מאוחרת (גילאי בי"ס ורכישת השפה הכתובה) ועוד.

 

במסגרת שנות עבודתי במכון "אפיק" נחשפתי גם למודל ה DIR. אני מקבלת הדרכה שוטפת עפ"י המודל וסיימתי שני שלבי הדרכה מטעם ארגון DIR ישראל. 


אני מאמינה בגישה הוליסטית בטיפול, שבה יש התייחסות לכל תחומי ההתפתחות (רגשי, מוטורי, שפתי ומשפחתי) ולקשר ביניהם. מתוך אמונה זו אני דוגלת ביצירת מערכת יחסים מקבלת ותומכת בחדר הטיפולים, תוך הקשבה, כבוד ורגישות לצרכי המטופל והמשפחה.

במכון "אפיק" אני עובדת עם ילדים מגיל שנתיים ועד מתבגרים בתחום שפה, היגוי, תקשורת, קריאה ודחיקת לשון. כחלק מהעבודה במכון אני משתתפת בהנחית טיפולים קבוצתיים עם איש מקצוע נוסף. 

 

מטפלים ריגשיים

2ליאור.jpg

ליאור בלום

פסיכולוגית התפתחותית מומחית, בוגרת לימודי תואר ראשון בפסיכולוגיה מהאוניברסיטה העברית (2005) ותואר שני בפסיכולוגיה התפתחותית מאוניברסיטת בן גוריון (2007).

רכשתי ניסיון רב באבחון וטיפול בילדים במסגרת מכונים להתפתחות הילד ובמערכת החינוך והחינוך המיוחד. בשנת 2017 בחרתי להצטרף לצוות המסור של מכון "אפיק" מתוך אמונה בחשיבות ההתייחסות הרב-מימדית לצרכי הילד והתפתחותו.

אני מאבחנת ומטפלת בילדים בגיל הרך ובגילאי בית הספר היסודי המתמודדים עם אתגרים התפתחותיים מגוונים: מוגבלויות גופניות, איחור התפתחותי, אוטיזם, הפרעות קשב וריכוז, חרדה, קשיי הסתגלות והתנהגות. אני מנוסה בטיפול פרטני בילדים, בטיפולי הורה-ילד (טיפול דיאדי), בטיפול קבוצתי ובהדרכת הורים.

 

לגישתי, התאמת אופן הטיפול נעשית תוך חשיבה משותפת עם ההורים ולאחר הערכה ראשונית המתייחסת למאפייני הילד, המשפחה וכלל מאפייני הסביבה. מכיוון שתחום ההתפתחות הרגשית והחברתית של ילדים קשור ומושפע מתחומי ההתפתחות האחרים, אני מאמינה מאוד בעבודה משותפת עם כלל הגורמים האמונים על התפתחותו של הילד: הורים, אנשי צוות חינוכי ומטפלים מתחומי התפתחות נוספים.